Snak under broen

- "Ja det er det jeg mener, man tager ud i verden for at opleve sig selv; for at finde sig selv og hvem man er - dit potentiale, maaannd!"
- "Haha, jeg skal så meget derud! Der er jo derfor livet er så fedt du kan jo gøre hvad du vil, du behø-"
-"Præcist der er intet du behøver, der er intet du rigtigt skal nå.. øh altså andet end dig selv.. og sådan noget"
-"Jaer.. Hey shh, der kommer nogen"
-"Hej, hov, hvad fanden er det? Hvad i alverden?!"
-"Haha, jamen den har jo næb"
-"Hold lige kæft"
-"slap nu af, se den lige"

Den så på dem og ytrede "Jeg er mor"

-"Hej mor!"
-"hold nu kæft"

"Jeg er mor. Jeg er kommet for at vise jer noget vigtigt"

Og som hun erklærede dette svulmede en stor oprejst oval med skarpe kanter frem i virkeligheden, og åbnede sig op foran drengene. "Jeg dansede en nøgen nat på edderkoppens spind. Jeg døde, og blev perledug i morgenens stille vind. I stakler der på bænkene som aldrig danser ud for ikke elskovs røde kys og smertens hvide hud. I sidder der som stive strå og ædes inden i af skalkeskjulte mareridt og horehekseskrig. I som aldrig døde lidt og aldrig helt på født: I aften er der dans igen. I kommer vel? Vel mødt." Hun fnyste, og ledte drengene ind i sig.

Kommentarer

Populære opslag