Rosen!!!!! (UHYGGELIGT! MAGET!)

Det var mig, drengen i den lille landsby der først lagde mærke til det. Det var noget helt galt. Byen var ikke særligt stor, sådan en by hvor alle kender alle i. Det var ikke til at sætte sin finger på hvad det var. Var det farverne? Akustikken? Hverken eller. Det var måden stjernerne og månen var arrangeret på. De var ikke helt som før. Som om der var blæst et kosmisk vindpust fra det ydre rum, der byttede om på stjernernes faste pladser på himlen. Jeg ved endnu ikke med sikkerhed hvad forskellen er. Det er som om alt er sløret. Som om at vi ikke kan se helt klart.

Månelyset er heller ikke helt normalt. Ikke bare lyser det med et mærkeligt dystert skimt, det er som om det påvirker livet heromkring. Folk drømmer sig væk. Godt nok er det sommerferie, men de andre er begyndt at glemme alting. Jeg er den eneste der syntes upåvirket af det. Plantelivet er der også noget galt med. Blomsterne er ikke at genkende. De snor sig i mærkelige, syrrealistiske farver og baner. De virker sløve, og når jeg prikker til dem falder kronen af.

Jeg er bange. Mor og far syntes ikke at reagere på mig, men slæntrer blot sløvt rundt. Jeg må selv stå for indkøbet. De siger ikke noget når jeg tager fra pengeskrinet. Stirrer bare tomt på mig, som om de længes efter en anden verden. En drømmeverden? Jeg har besluttet mig for at drage væk herfra, men jeg er bange. Nogle gange ser jeg mærkelige, absurde skygger. Skygger fra væsner der ikke er fra denne verden. En drømmeverden?

Forsættes!!
Jeg har købt gallatøj idag :) Og hørt Kashmirs opsamlings-album! :o

Kommentarer

Populære opslag